KLAUZULA INFORMACYJNA ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z wchodzącego w życie w dniu 25 maja 2018 r.
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE 9 (dalej RODO), informuję, że:
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Beata Gajewska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Prawna Beata Gajewska w Strzyżowie, ul. 8 Marca 7 a, 38-100 Strzyżów, NIP: 819-159-95-54, telefon: 606728244.
- Dane osobowe Klienta będą przetwarzane dla celów związanych z zawarciem umowy (w tym wstępnych rozmów dotyczących nawiązania współpracy przed zleceniem Kancelarii wykonania usług prawnych/ udzieleniem przez Kancelarię porady prawnej), związanych z wykonaniem przedmiotu umowy oraz z jej rozliczeniem, w tym w zakresie księgowo-podatkowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i unijnego, w tym art. 6 ust. 1 lit b RODO. Przetwarzane dane osobowe obejmują w zależności od przedmiotu umowy co najmniej dane identyfikacyjne Klienta umożliwiające ustalenie jego tożsamości oraz dane kontaktowe, a także inne dane których uzyskanie przez Kancelarię będzie niezbędne dla należytego wykonania przedmiotu umowy.
- Odbiorcą danych osobowych Klienta będą w zależności od przedmiotu umowy sądy powszechne, organy administracji publicznej, osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące stroną postępowania/ pełnomocnikiem strony, w zakresie niezbędnym do należytego wykonania przedmiotu umowy i w ramach obowiązujących przepisów prawa. Pracownicy Administratora będą mieć dostęp do danych osobowych Klienta na podstawie pisemnych upoważnień i wyłącznie w zakresie niezbędnym dla celów przetwarzania, w tym wykonania umowy na rzecz Klienta.
- Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych Klienta do państwa trzeciego czy organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe Klienta będą przetwarzane i przechowywane przez okres niezbędny do rozliczenia umowy, w tym w zakresie księgowo-podatkowym oraz do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z umową. Jeżeli mimo prowadzenia wstępnych rozmów, Klient nie nawiąże współpracy z Kancelarią – Kancelaria usunie niezwłocznie jego dane, chyba że ich zachowanie będzie konieczne do przeciwdziałania powstaniu konfliktu interesu pomiędzy Klientem, a późniejszym zleceniodawcą Kancelarii.
- W związku z przetwarzaniem oraz przechowywaniem danych Klient posiada prawo (w zakresie przewidzianym przepisami prawa) do:
- dostępu do treści przetwarzanych danych;
- sprostowania danych;
- usunięcia danych;
- ograniczenia przetwarzania danych;
- wydania danych;
- przeniesienia danych;
- cofnięcia zgody.
- Administrator celem umożliwienia Klientowi skorzystania z uprawnienia określonego w ust. 7 udostępnia w biurach Kancelarii stosowne formularze.
- Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych jego dotyczących narusza przepisy RODO.
- Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konieczne dla celów związanych z zawarciem umowy, wykonania umowy oraz jej rozliczenia, przez co podanie danych osobowych staje się obowiązkiem ustawowym w zakresie księgowo-podatkowym oraz w zakresie, w jakim obowiązek podania określonych danych osobowych Klienta wynika z przepisów prawa regulujących postępowanie sądowe, administracyjne, sądowoadministracyjne i im równoważne.
- W oparciu o przekazane dane Administrator nie będzie podejmował wobec Klienta zautomatyzowanych decyzji w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
ROZUMIEM